WTF^|?

Mycket trams som har letat sig förbi mitt huvud idag. Började fundera på att alla klagar på att vi lever i ett konsumtionssamhälle. Nu i kristider ska vi ju försöka låta bli det. Europas stater faller en-och-en som dominobrickor ner i den alltför tomma spargrisen, och tro inte att kronan är ett helt vattentätt skydd. Nej,nej vi är också i farozonen.. Iaf så ville jag häromdan se hur mycket pengar jag hade på kontot medan jag var ute i stan. Hittade en ledig bankomat, knappade in koden, skrev 0kr som belopp och sedan önskade jag att få se kontoutdraget. Till min förvåning så ville inte den nedrans bankomaten förfylla min önskan!! Nehe.. kanske en bugg i stystemet.. nej tydligen inte! Man måste alltså ta ut 100kr för att få se hur mycket pengar man har på kontot. SKANDAL! Iaf hos oss ungdomar så är en 100lapp i plånboken = en i stortsätt redan förbrukad 100lapp. Blir så jääävla arg! Inte nog med att 100kr är det minsta beloppet man kan ta ut (borde vara 50!!!). Åt fanders med er jäävla ekonomikostymer och finansnissar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0